Alma just niin huippu ku oon tiennykki!

Alma (Susadan Vanilla) on just niin huippu kuin oon sen tienny olevanki. Tänään se vielä testattiin eli Alma kävi Pohjois-Suomen Shelttien järjestämäsä luonnetestissä. Tulokset hiveli mieltä (155/300) ja Alma oli testin jälkeen kuin ei ois missään moisesa ollukkaan. Minä puolestani olin niiin onnellinen tuosta neitistä, taas kerran. Oon niin kiitollinen Susadanin kennelin Ainille ja Tiinalle, että ovat mun huoltoon ja hoivaan tuon ihanuuden antaneet! Ja Almasta ja Alman tekemisistä ei voi kukaan jäädä kylmäksi, sen verran "höperö" se on :)

Tässä yksityiskohtasemmin luonnetestin tuloksia:

Toimintakyky, kohtuullinen, 15 p.
Terävyys, koira, joka ei osoita lainkaan terävyyttä, 1 p.
Puolustushalu , pieni, 1 p.
Taisteluhalu, kohtuullisen pieni, 20 p.
Hermorakenne, hieman rauhaton, 35 p.
Temperamentti, kohtuullisen vilkas, 30 p.
Kovuus, hieman pehmeä, 8 p.
Luoksepäästävyys, hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin, 45 p.
Laukauspelottomuus, laukausvarma, +++
Ja kuulemma hyvä kotikoira, just niinku pittääki :)

Ei yhtään miinuspisteitä, vain pelkkää plussaa :) Kennelliiton luonnetestin arvosteluohjeesta voit käydä katsomassa tarkemmin, mitä kyseiset kohdat sisällään pitävät. Linkki sinne tässä.

Ja Alman luonnetestivideo löytyy Kuvat-osiosta eli täältä.

Pennut täyttivät viime yönä jo huikeat neljä viikkoa. Niin se aika juoksee aivan mahotonta vauhtia. Tässäpä neliviikkosten pötkylöitten painoja: Valma 945 g, Unelma 1087 g, Nestori 1190 g, Selma 985 g ja Vihtori 1115 g. Ruoka on siis alas menny ja jottain saanu aikaanki :)

Henri otti muutaman kuvan päivää vaille neliviikkosista.





Nestori <3
Unelma mummunsa kans sohvalla nautiskelemasa.
Kuulemma kameran kaularemmi ois ollu tosi ihana lelu :)



Kommentit